Верховна Рада України пропонує посилити відповідальність за користування метрополітеном

Верховна Рада України пропонує посилити відповідальність за користування метрополітеном

Питання притягнення осіб до юридичної відповідальності за порушення правил користування метрополітеном є досить актуальним, адже нормативно-правове регламентування з цього приводу має низку законодавчих прогалин.

З огляду на зростання кількості порушень правил користування метрополітеном (пошкодження огороджувальних конструкцій, розфарбування вагонів рухомого складу, залишення сміття тощо) є доцільним розроблення та прийняття законодавчого акту, який би закріпив дієвий механізм притягнення осіб до відповідальності та ефективні заходи впливу безпосередньо до порушників.

11 жовтня 2021 року у Верховній Раді України зареєстровано проєкт Закону України № 6164 «Про внесення змін до кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення правил перевезення у міському електричному транспорті».

Законопроєктом пропонується розширити дію статті 119 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) та передбачити адміністративну відповідальність за вчинення окремих протиправних дій на метрополітені. Зокрема, до них будуть належати такі:

1) пошкодження вагонів метрополітенів та їх внутрішнього обладнання ̶ передбачається накладення штрафу у розмірі від 340 до 850 грн.;

2) засмічення вагонів та станцій метрополітену – передбачається попередження або накладення штрафу від 170 до 340 грн.;

3) куріння у вагонах та станціях метрополітену ̶ передбачається попередження або накладення штрафу від 85 до 340 грн.;

4) проїзд на дахах вагонів, виступаючих частинах вагонів – передбачається накладення штрафу від 340 до 680 грн.;

5) самовільне проникнення до тунелів, технологічних та інших приміщень метрополітену ̶ передбачається попередження або накладення штрафу у розмірі від 510 до 850 грн.

Крім цього, передбачається запровадження адміністративної відповідальності за провезення в метрополітені небезпечних предметів та речовин (ст. 133 КУпАП) та неоплачене провезення багажу в міському електричному транспорті (ст. 134 КУпАП).

Зазначений проєкт Закону України містить деякі зміни в процесуальній частині КУпАП. Вони передбачають, що:

1) суди отримують компетенцію щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення за ч. 1 ст. 119 КУпАП;

2) від імені органів міського електричного транспорту виносити постанови у справах будуть начальники станцій метрополітену та їх заступники;

3) зміни до ст. 258 КУпАП розширюють можливість спрощеного провадження (без складання протоколу про адміністративне правопорушення) за порушення правил перевезення у міському електричному транспорті;

4) Національна поліція, органи автомобільного транспорту та міського електричного транспорту наділяються правом складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи та виносити постанови у сфері порушення правил користування міським електричним транспортом.

Таким чином, зазначені зміни та доповнення сприятимуть вдосконаленню системи притягнення до адміністративної відповідальності пасажирів метрополітену та підвищенню рівня їх свідомості. Це, у свою чергу, допоможе реалізувати основну мету законопроєкту №6164 від 11.10.2021 року, що полягає здебільшого в запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень, пов’язаних з порушенням правил користування метрополітеном.

Ключові слова: адміністративна відповідальність, метрополітен, законопроєкт, правила користування, протокол.

Автор: Скляр Марія

Рудковська Мирослава

Автор : Рудковська Мирослава

492 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *