Іноді виникають випадки, коли немає нагальної потреби або можливості користуватися банківською карткою. Впродовж тривалого часу – «бездіяльності» картки ви дізнаєтесь про неприємну новину – на вашу карту нарахували «борг». У цій статті ми пропонуємо розглянути питання, чому трапляються такі випадки і що робити, коли вам банк безпідставно відкрив кредит.
Варто зазначити, що Національний банк України наголошує на тому, що це є досить розповсюдженою проблемою серед клієнтів. Вона виникає через те, що банк продовжує стягувати певну комісію за обслуговування картки навіть тоді, коли ви нею не користуєтесь. Слід зазначити, що це стосується зазвичай преміальних карток, які надають певні додаткові переваги клієнтами. До речі, сам Національний банк України наголошує на тому, якщо ви не користуєтесь карткою протягом 90 днів, її обслуговування зазвичай припинятися. У разі закінчення коштів на картці, банк автоматично відкриває кредит для погашення цієї плати за користування. Ну, і звичайно, у разі не сплати заборгованості, банк починає нараховувати проценти.
У цьому випадку вам слід, у першу чергу, звернутися до відповідного банку з питанням щодо безпідставного відкриття кредиту. За Законом України «Про споживче кредитування» для відкриття кредиту повинен укладатися відповідний договір. Тому ця самовільна операція з боку банку є неправомірною, адже вам не була надана уся детальна інформація про всі умови кредиту, з якими ви повинні були обов’язково погодитися. Впродовж місяця банк розглядає ваш запит і надає відповідь щодо цього. Якщо відповідь була незадовільна, ви маєте змогу звернутися вже до Національного банку України для захисту порушених прав.
На практиці Національний банк України погоджується із неправомірністю даної операції і скасовує нарахований борг. У цьому випадку варто спиратися ще на такі положення:
1. Так, згідно з Умовами та правилами надання банківських послуг відповідного банку можлива така операція як стягнення коштів за обслуговування картки, але банк не має права відкривати кредит для цього «погашення»;
2. Також, за вимогами вище зазначеного закону, громадянин повинен бути ознайомлений із інформацією про відкриття кредиту та надати безпосередню згоду на проведення цієї операції.
Тобто, підсумовуючи вище викладене, у разі нарахування боргу ви повинні:
1. Звернутися до відповідного банку із заявою про необґрунтоване відкриття кредиту і нарахування боргу на період, коли ви не користувалися карткою;
2. Якщо банк протягом місяця не скасував борг, то ви маєте можливість звернутися із відповідною заявою до Національного банку України;
3. Національний банк України, якщо ваші права були справді порушені, виносить рішення щодо списання нарахованого боргу.
Тож, не забувайте, ви зажди маєте можливість захистити свої права у разі неправомірної і безпідставної діяльності тієї чи іншої установи!
Автор: Потапова Лоліта
Цю публікацію підготовлено за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проектом USAID «Трансформація фінансового сектору». Висловлені в цій публікації думки необов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку або Уряду Сполучених Штатів Америки.
0 коментарів