Правила повернення товару назад до магазину

Досить часто виникають питання, щодо повернення товару назад до магазину. Це може бути не від того, що продукт бракований чи має інші виробничі недоліки. Наприклад, Ви купили взуття чи одяг і в магазині, Вам все сподобалось, а прийшовши додому щось не підходить або зрозуміли, що просто не у Вашому стилі. Такі ситуації бувають доволі часті і продавці, звичайно, не бажають такого розвитку подій, через що інколи роблять все можливе, щоб уникнути обміну товару чи взагалі повернення коштів. Отже, як діяти у таких ситуаціях та довести свою правоту.

Відповідно до Закону України до ст. 9 “Про захист прав споживачів” споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Проте не слід забувати, про те що товар необхідно повернути в ідеальному стані, тобто товарний вигляд має бути збережено (не пошкоджені та на своєму місці усі пломби, ярлики і тд). Найголовніше при поверненні товару – мати при собі чек чи розрахунковий документ, адже за їх відсутності продавець має право відмовити у поверненні речі. 

Однак, є перелік товарів, які неможливо повернути назад до магазину. Кабінет Міністрів України у своїй постанові від 19.03.1994 р. № 172 затвердив такий перелік товарів. Ви можете ознайомитися більш детально з усім списком за даним посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/172-94-%D0%BF.

До того ж Ви маєте право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, а ще й будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості. Бувають випадки, коли продавці, користуючись тим, що покупець хвилюється або має низький рівень правової грамотності, перефразовують норми законодавства у свою користь та міняють товар на новий. При цьому, не повідомивши про можливість обміняти товар на інший або повернути гроші покупцеві в окремих випадках.

Процедура повернення грошей назад дещо відрізняється від звичайної заміни товарів. Тут ми говоримо про розірвання договору купівлі-продажу, яке допускається за відсутності аналогічного товару в продавця для обміну. Гроші за законом можуть повернути у день розірвання відповідного договору, але найчастіше продавці кажуть, що ніби то грошей немає і необхідно прийти за ними у семиденний строк. Такі дії продавців передбачені у Законі України “Про захист прав споживачів”, тому не слід переживати.

Що ж робити з товаром, який бракований? Від купівлі неякісного товару ніхто не застрахований, але не слід турбуватися та панікувати. Перш за все, слід памʼятати, що кожен товар має гарантійний термін або термін придатності. Гарантійний термін зазначається на етикетці або іншому документі, де вказано протягом якого часу товар буде нормально функціонувати. І якщо споживач виявить недолік або брак в цей період, то прийшовши до магазину йому негайно замінять товар чи ліквідують брак. При цьому споживач також має право на пропорційне зменшення ціни або компенсацію витрат, понесених споживачем на самостійне усунення недоліків. Якщо ж недоліки є істотними (не можливе використання товару за призначення), споживач має право на розірвання договору та повернення грошей або на обмін товару на аналогічний.

Також є сезонні речі, на які встановити строки важко, тому такі товари узагальнили до сезонних товарів і термін придатності щодо них визначається від початку відповідного сезону. Наприклад, гарантійний термін на зимове взуття рахують з 15 листопада, а літнє — з 15 травня.

Але слід памʼятати, що товар який Ви власноруч зламали чи наприклад, купивши мобільний телефон на наступний день випадково розбили екран, Вам не повернуть та не відшкодують збитки. Для того щоб обміняти товар Вам необхідно мати при собі чек або інший документ, що підтверджує час та дату покупки.

Як і попередньому випадку Ви маєте право не тільки позбутися браку або замінити товар, а ще й повернути гроші у такому ж самому порядку.

Отже, як бачимо процедура повернення товару назад до магазину не така й важка. Тому не бійтесь відстоювати свої права та всього Вам найкращого!

 

Автор: Червяков Микита

Рудковська Мирослава

Автор : Рудковська Мирослава

50 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *