Верховна Рада України продовжує провадити законопроектну діяльність в умовах карантину, а з її результатами Вас продовжує ознайомлювати Юридична клініка, тому пропонуємо до вашої уваги найцікавіші законопроекти Верховної Ради України від 30.03.2020 року:
Прийнято. Даним законопроектом передбачається закріплення законодавчого забезпечення впровадження вільного ринку землі. Проектом Закону скасовується заборона на відчуження земель сільськогосподарського призначення усіх форм власності з 01.10.2020 року, визначається перелік осіб, які можуть набувати право власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, встановлюються обмеження щодо набуття такого права власності іноземними особами та максимальної площі земельних ділянок у власності особи. Окрім того, – встановлюється мінімальна стартова ціна продажу земельних ділянок державної та комунальної власності на земельних торгах, забезпечується право громадян на викуп земельних ділянок для ведення селянського господарства, які їм належать на праві постійного користування та праві довічного успадкованого володіння з можливістю розстрочення платежу на 5 років, забезпечується переважне право орендаря на купівлю земельної ділянки.
Прийнято в першому читанні. Даним законопроектом передбачається доповнення Кримінального кодексу статтею 201-2, відповідно до якої криміналізується вивезення (пересилання) через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів протиепідемічного призначення. Такі дії караються штрафом від восьми до дванадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією цих товарів. А у випадку вчинення даного злочину повторно або за попередньою змовою групою осіб, або особою, раніше судимою за передбачений цією статтею злочин, або службовою особою з використанням службового становища, або у великому розмірі – штрафом від двадцяти до двадцяти п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією цих товарів.
Прийнято. Даним законопроектом передбачається внесення змін до низки нормативно правових актів щодо запровадження підтримки для працівників та роботодавців в умовах поширення коронавірусу COVID-19, розширення підстав для продовження процесуальних строків встановлених судом або законом, забезпечення виконання судових рішень, запровадження відповідальності за вчинення суспільно-небезпечних діянь в умовах поширення коронавірусу COVID-19, тимчасового спрощення виробництва продукції необхідної для протидії поширенню коронавірусу COVID-19 та спрощення процедури їх закупівлі, забезпечення здійснення виплати соціальної допомоги, продовження строку звернення за соціальною допомогою та строків виплат соціальної допомоги, відтермінування подання звітів, статистичної інформації до контролюючих органів.
Прийнято. Даним законопроектом передбачається активізація діяльності Міністерства охорони здоров’я України щодо проведення експертиз та дослідження матеріалів клінічних випробувань лікарських засобів для лікування коронавірусної хвороби (COVID-19), скорочення строків такого розгляду та спрощення процедури, зважаючи також на рекомендації інших держав, зокрема Сполучених Штатів Америки, країн – членів Європейського Союзу, Великобританії, Швейцарської Конфедерації, Японії, Австралії, Канади, Китайської Народної Республіки, Держави Ізраїль.
Зокрема, було прийнято Постанову про звільнення Ємця І. М. з посади Міністра охорони здоров’я України (№3283) та Постанову про звільнення Уманського І. І. з посади Міністра фінансів України (№3281), Постанову про призначення Марченка С. М. Міністром фінансів України (№3289), а також Постанову про призначення Степанова М. В. Міністром охорони здоров’я України (№3290). Окрім того, НЕ було прийнято Постанову про призначення Марченка С. М. Міністром фінансів України (№3282) та Постанову про призначення Степанова М. В. Міністром охорони здоров’я України (№3284).
Огляд підготував:
Ромашко Олександр,
2 курс, ІПКЮ, 14 група.
Цю публікацію підготовлено за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проектом USAID «Трансформація фінансового сектору». Висловлені в цій публікації думки необов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку або Уряду Сполучених Штатів Америки.
0 коментарів