Проблематика виникнення дорожньо-транспортних пригод та загальної підготовки людей до керування транспортними засобами є наразі досить актуальними та проблематичними, тому потребують значного реформування.
Наразі підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв може проводитися за дистанційною, денною або вечірньою (змінною) формою, з відривом і без відриву від виробництва. Це питання регулюється Порядком підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, що затверджений постановою КМУ № 487.
Дистанційне навчання, яке на сьогоднішній день є альтернативним та безпечним варіантом підготовки, передбачає проведення онлайн-лекцій (онлайн-тестувань) для груп слухачів не більше десяти осіб. До результатів дистанційного навчання зараховується онлайн-присутність осіб на онлайн-лекціях. Під час реєстрації списку групи або особи вносяться відповідні відомості в електронній формі до Єдиного державного реєстру МВС. Далі заклад інформує відповідний територіальний сервісний центр МВС про намір здійснювати дистанційне навчання осіб з теоретичної підготовки засобами єдиної інформаційної системи МВС з використанням технологій дистанційного навчання.
Варто зазначити, що дистанційна форма підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв була запроваджена 15 вересня 2021 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 980.
2 жовтня 2019 року у Верховній Раді України зареєстровано законопроєкт №2201 “Про внесення змін до Закону України “Про дорожній рух” щодо створення належних умов для реалізації права громадян на допуск до складання іспиту, керування транспортними засобами та підвищення рівня підготовки водіїв”, що включений до порядку денного 2 лютого 2021 року.
Які нововведення чекають та чим особливий згаданий законопроєкт?
В пояснювальній записці до законопроєкту в обґрунтування необхідності прийняття Закону зазначено, що сьогодні в Україні відсутня мотивація громадян для самостійного вивчення правил дорожнього руху, в результаті чого виявляється низька якість знань осіб, які виявили бажання отримати право на керування транспортним засобом. Як зазначають законотворці, передбачені у законопроєкті зміни дадуть змогу створити належні умови для реалізації права громадян на самостійне вивчення правил дорожнього руху, допуск до складання іспиту керування транспортним засобом та підвищення рівня підготовки водіїв, шляхом усунення протиріч із вимогами Правил дорожнього руху, які передбачають навчання водінню лише за умов знання Правил дорожнього руху.
Відповідно до положень зазначеного законопроєкту передбачається:
1. Запровадження додаткового права на здобуття необхідних майбутньому водію теоретичних знань через самостійне опанування їх змісту у відповідності до типових навчальних програм з правом подальшого визначення рівня знань шляхом особистого допуску (незалежного від закладів) до складання теоретичного іспиту в порядку, передбаченому частиною восьмою статті 15 Закону України «Про дорожній рух» (без надання свідоцтва про навчання у закладі);
2. Заборона навчання керуванню осіб, які не склали теоретичний іспит, на автомобільних дорогах та вулицях загального користування;
3. Заборона допуску до повторного складання іспиту протягом 3 місяців з моменту складання попереднього іспиту для осіб, що пройшли самопідготовку та не склали теоретичний іспит.
Отже, при прийняті наведеного законопроєкту здобувачі водійських прав отримають права вибору зручного для них способу підготовки до іспиту: через безпосереднє відвідування та навчання в автошколах чи, навпаки, самопідготовки. Проте, наразі даний законопроєкт направлений на доопрацювання ініціатору внесення.
Ключові слова: законопроєкт, водійське посвідчення, іспит, підготовка, автошкола.
Автор: Дадикіна Ксенія
0 коментарів