1. Законопроект №3755 від 30.06.2020 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері захисту природних екосистем від пожеж» (далі – Законопроект №3755).
Важливість даного законопроекту полягає у тому, що наразі в України повсякчас зростає кількість пожеж та площ їх розповсюдження, особливо в природних екосистемах, лісах, сільськогосподарських угіддях через масові порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки. Зокрема, це необережне поводження з вогнем, сільськогосподарські пали, порушення правил пожежної безпеки на залізничному, автомобільному транспорті, порушення вимог технічної експлуатації електричних мереж, неналежне утримання земель транспорту, що часто призводить до масштабних пожеж.
Через масштабний прояв таких ситуацій і надто мізерні штрафи за порушення пожежної безпеки 03.02.2021 року Верховною Радою України Законопроект №3755 прийнято в цілому. А 12.02.2021 року його направлено на підпис до Президента України.
Отже, Законопроект №3755 підвищує розмір штрафу за наступні адміністративні правопорушення:
По-перше, за порушення правил пожежної безпеки на залізничному, повітряному, морському, річковому транспорті. З введенням в дію положень Законопроекту №3755 штраф за таке правопорушення складатиме щонайменше 1700 грн для громадян і 3400 для посадових осіб.
Також за порушення вимог пожежної безпеки штраф становитиме також щонайменше 1700 грн, а для фізичних осіб-підприємців – штраф у розмірі щонайменше 3400 грн без усіляких попереджень.
Передбачається і зміни в сторону збільшення штрафів за невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань цивільного захисту, нагляду та контролю за станом захисту територій від надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру.
Натомість до підвідомчості центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про пожежну і техногенну безпеку додано такі правопорушення як самовільне випалювання рослинності або її залишків, а також порушення вимог пожежної безпеки в лісах.
2. Законопроект №3959-1 від 25.08.2020 «Про внесення змін до адміністративного та кримінального законодавства щодо запровадження діяльності Бюро економічної безпеки України» (далі – Законопроект №3959-1 від 25.08.2020) був прийнятий в першому читанні 03.02.2021 Верховною Радою України.
Законопроект №3959-1 від 25.08.2020 передбачаються наступні положення:
У Кодексі про адміністративні порушення Законопроектом №3959-1 від 25.08.2020 визначається відповідальність працівників Бюро економічної безпеки України, які мають спеціальні звання, за адміністративні правопорушення за дисциплінарними статутами. Окрім цього, адміністративна відповідальність наставатиме за незаконне використання найменування та ознак належності до Бюро економічної безпеки України.
Натомість у Кримінальному кодексі України вводиться відповідальність за шахрайство з податком на додану вартість, розслідування якого віднесено до компетенції Бюро економічної безпеки України. Визначення окремого складу злочину щодо шахрайства з податком на додану вартість надасть можливість задля ефективного розслідування фактів розкрадання або заволодіння бюджетними коштами у вигляді податку на додану вартість, а також дозволить уникати суперечності між правоохоронними органами під час визначення складів злочинів за статтею 191 Кримінального Кодексу України. Також вносяться зміни до ряду інших складів злочинів у зв’язку із створенням Бюро економічної безпеки України. Забезпечення його незалежності та особливого порядку розслідування кримінальних правопорушень скоєних стосовно його працівників.
Щодо змін до Кримінально процесуального кодексу України, то визначена основна та додаткова підслідність Бюро економічної безпеки України. Передбачається ряд повноважень для здійснення оперативними підрозділами Бюро економічної безпеки України негласних слідчих (розшукових) дій, а також пропонуються інші зміни задля належного досудового розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності цього органу. Законопроектом №3959-1 від 25.08.2020 пропонується виключення такого суб’єкта кримінального провадження як «орган, що здійснює контроль за додержанням податкового законодавства» та введення нового суб’єкта – Бюро економічної безпеки України.
3. Законопроект №3497 від 18.05.2020 «Про внесення змін до Господарського кодексу України щодо усунення правових колізій у вимогах до статуту товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю» (далі – Законопроект №3497 від 18.05.2020) було прийнято в цілому 03.02.2021 року, а вже 09.02.2021 року його направлено на підпис до Президента України.
Важливість положень Законопроект №3497 від 18.05.2020 полягає у тому, що на даний момент у господарському законодавстві існує колізія, що суперечить принципу правової визначеності та породжує проблеми у діяльності суб’єктів господарювання.
Отже, необхідно наразі усунути існуючі протиріччя та однозначно визначити, що перелік обов’язкових вимог до статутів товариств з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ) і товариств з додатковою відповідальністю (далі – ТДВ) визначається виключно у профільному Законі України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”.
4. Законопроект №3497 від 18.05.2020 передбачає виключити з Господарського кодексу України положення про необхідність визначення в статуті часток учасників ТОВ і ТДВ та втілити положення про те, що перелік обов’язкових вимог до статутів ТОВ і ТДВ визначається виключно Законом України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”.
03.02.2021 року Законопроект №1164-ІХ від 02.02.2021 «Про внесення змін до Закону України “Про географічні назви” щодо удосконалення діяльності, пов’язаної із встановленням, унормуванням, обліком, реєстрацією, використанням та збереженням географічних назв» (далі – Законопроект №1164-ІХ від 02.02.2021) було прийнято в першому читанні Верховною Радою України.
Основними завданнями Законопроекту №1164-ІХ від 02.02.2021 є приведення у відповідність Закону України «Про географічні назви», зокрема визначити повноваження Кабінету Міністрів України у сфері діяльності, пов’язаної зі встановленням унормуванням, обліком, реєстрацією, використанням та збереженням географічних назв, врегулювати правила щодо ведення Державного реєстру географічних назв в електронному вигляді, забезпечити доступ до відомостей Державного реєстру географічних назв, визначити його держателя та адміністратора. До того ж, Законопроект №1164-ІХ від 02.02.2021 враховує і положення щодо найменування, перейменування саме водних об’єктів, що досі не було передбачено законодавством.
Законопроекті №1164-ІХ від 02.02.2021 передбачає, що має бути визначеним конкретний орган виконавчої влади, який проводитиме експертизу пропозицій та рішень органів державної влади, органів місцевого самоврядування щодо найменування та перейменування та надаватиме відповідний висновок.
Отже, загалом має бути чітко врегульовано процедуру перейменування та найменування відповідних об’єктів. Також пропонується виключити положення щодо обов’язковості втілення рішення про перейменування або найменування об’єктів тільки після прийняття рішення про бюджети та набуття ними чинності, оскільки це не потребує додаткових витрат на забезпечення цього процесу.
Автор: Чала Катерина
0 коментарів