Найцікавіші законопроекти Верховної Ради України від 02.02.2021 року

ТОП 5 законопроектів Верховної Ради України від 18.12.2019 року

1. Законопроект №3716 від 22.06.2020 «Про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо удосконалення законодавчого врегулювання у сфері безпілотних повітряних суден цивільної авіації» (далі –  Законопроект №3716 від 22.06.2020) вже 02.02.2021 року Верховною Радою України був прийнятий в першому читанні.

Метою виступає удосконалення існуючого регулювання у сфері безпілотних повітряних суден (далі – БПС) та встановлення для експлуатантів БПС та дистанційних пілотів сучасних, чітких та простих норм, що забезпечить належний рівень безпеки авіації. Законопроект №3716 від 22.06.2020 передбачає визначення таких важливих на сьогодні понять як безпілотна авіаційна система, дистанційний пілот, БПС. Також передбачається, що уповноважений орган з питань цивільної авіації здійснює комплекс заходів, спрямованих на запобігання виникненню авіаційних подій, шляхом розробки, впровадження та забезпечення виконання Державної програми з безпеки польотів, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Загалом передбачається необов’язковість отримання ліцензій для експлуатації БПС,спрощений облік таких БПС, додаткові вимоги до підготовки та компетенції дистанційних пілотів, а також вже з 1 січня 2022 року обов’язок страхування відповідальності експлуатанта за шкоду, спричинену третім особам.

2. Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про статус народного депутата України” щодо електронної форми документообігу” (далі – Закон №3157 від 03.03.2020) було прийнято 04.11.2020 року, однак із пропозиціями Президента України вже 2 лютого 2021 року його повторно було прийнято Верховною Радою України.

Законом №3157 від 03.03.2020 внесено зміни до статей 15, 16 та 17 Закону України «Про статус народного депутата України» щодо можливості внесення народним депутатом України як в електронній, так і в паперовій формі депутатського звернення. Зокрема, основними моментами Закону №3157 від 03.03.2020 є можливість направлення депутатського звернення як в паперовому, так і в електронному вигляді, а відповідь, перш за все, має бути вмотивована, до того ж, за письмовою згодою народного депутата, викладеною у депутатському зверненні, відповідь на депутатське звернення може бути надана лише в електронній формі без відправки відповіді у паперовому варіанті в термін, передбачений діючим законодавством. Вагомим є також зміна строку повідомлення депутата про розгляд свого звернення відповідними суб’єктами. Раніше народного депутата мали повідомити лише за день, однак наразі зі змінами передбачається, що повідомлення має бути надіслано за 3 дні, що дає змогу завчасно дізнатися про день і вчасно прибути на розгляд.

Однак Президентом України тепер вже було запропоновано внести зміни щодо прибрання з тексу слів «відповідно до форми, в якій направлено звернення» тим самим надаючи змогу відповісти як в паперовому вигляді, так і в електронному, оскільки не кожний суб’єкт, якому направлено звернення, можу відповісти в електронній формі з огляду на різні обставини.

Отже, 02.02.21 року Верховна Рада України повторно прийняла Закон №3157 від 03.03.2020 з пропозиціями Президента України, а 09.02.2021 року Закон №3157 від 03.03.2020 направлено на підпис Президенту.

3. Законопроект №0850 від 29.08.2019 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо єдиної правової долі земельної ділянки та розміщеного на ній об’єкта нерухомості)» (далі – Законопроект №0850 від 29.08.2019) 02.02.2021 року прийнятий в цілому Верховною Радою України.

Сприяє усуненню колізій та уніфікації процедур пов’язаних з вдосконаленням порядку переходу права на оренду земельної ділянки, а також інших правових титулів користування у разі набуття права власності на розташовані на ній житловий будинок, будівлю або споруду. Законопроект №0850 від 29.08.2019 встановлює «автоматичність» переходу прав користування земельною ділянкою при переході права власності на розташовану на ній будівлю, споруду від землекористувача до нового власника майна. Встановлено наступне: якщо жилий будинок (крім багатоквартирного), будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об’єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Законопроект №0850 від 29.08.2019 містить обов’язок набувача звернутися протягом 10 днів з дня реєстрації права власності на об’єкт нерухомості, до власника, який зобов’язаний передати йому земельну ділянку і письмово повідомити про перехід права власності. До того ж, сторони зобов’язані розірвати минулий договір, на підставі якого виникло право користування земельною ділянкою протягом 30 днів з моменту реєстрації права власності.

4. Законопроект №3633 від 11.06.2020 року «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за вчинення кримінальних правопорушень проти журналістів» (далі – Законопроект №3633 від 11.06.2020 року) був прийнятий в цілому Верховною Радою України 02.02.2021 року. Натомість 09.02.2021 його вже було направлено на підпис Президенту України.

Законопроект №3633 від 11.06.2020 року значно посилює відповідальність за перешкоджання законній професійній діяльності журналістів, що  має першочергову мету – посилити захист журналістів, їх близьких родичів та членів їх сімей від застосування погроз або насильства у зв’язку із здійсненням журналістами законної професійної діяльності, а також у випадку перешкоджання їх законній професійній діяльності.

Необхідність посилення відповідальності обґрунтована тим, що за 5 місяців 2020 року було розслідувано понад 400 справ щодо злочинів проти журналістів, що вказує на поширеність таких кримінальних правопорушень в Україні та незахищеність журналістів та їх сімей.

Отже, Законопроект №3633 від 11.06.2020 залежно від кваліфікації за різними частинами статті 171 Кримінального кодексу України (далі – КК) передбачає значне підвищення штрафів, зокрема, за частиною першою статті 171 КК передбачається штраф щонайменше у 10 разів більший ніж за чинною редакцією статті. Тобто Законопроект №3633 від 11.06.2020 пропонує в санкції штраф щонайменше у розмірі 8 500 грн та більше, натомість такий вид покарання як обмеження волі залишається незмінним. Зважаючи на поширеність впливу у будь-якій формі на журналіста, а також заборони з боку третіх осіб у проведенні журналістської діяльності стає зрозумілим вся важливість запропонованих змін до Кримінального кодексу України.

Автор: Катерина Чала

Рудковська Мирослава

Автор : Рудковська Мирослава

979 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *