Нові ID-картки в Україні запроваджено у січні 2016 року на зміну паперового паспорта (т.зв. «книжечка) громадянина Україні зразка 1994 року із вклеєною фотокарткою. Головним мотивом запровадження нових сучасних документів стала безпека – старі паспорти-книжечки є морально застарілими і на сьогоднішній день не захищені від підроблення. На сьогодні ще не всі паперові паспорти виведені з обігу, але процес автоматизації, оцифровки даних та діджиталізації набирає потужних обертів.
Що нового пропонує Національний банк України своїм клієнтам?
Якщо Ви маєте ID-картку або біометричний закордонний паспорт, то відтепер процедура віддаленої ідентифікації та верифікації вашої особистості буде спростована саме завдяки мобільному застосунку “Дія” за допомогою Системи BankID НБУ.
Аналізуючи більш детально пропозицію Національного Банка України, стає зрозумілим те, що в наш час інформаційних технологій фінанси та фінансовий моніторинг потребують детальнішої уваги та забезпечення їм певного рівня безпеки в першу чергу від держави.
Банк пропонує українцям новий метод, завдяки якому можна отримати цифровий документ, що в майбутньому дасть можливість отримувати надійні дані про користувача із офіційних державних реєстрів. На сьогоднішній день, під час карантину, запровадження нового методу ідентифікації та верифікації даних клієнта – це єдина можливість для фінансових установ дистанційно перевірити ідентифікаційні дані громадян, що містяться в державних реєстрах. Окрім цього, це, по-перше, простіше, по-друге – надійніше, по-третє – швидше!
Але, в такому випадку виникає питання : «Що робити тим українцям, в яких паспорт не ID-картка, а паперова книжечка, і біометричного закордонного паспорту вони також не мають?» Адже банк не надав таким клієнтам можливість ідентифікуватися в мобільному додатку “Дія”. Таким клієнтам, відповідно до законодавства, потрібно за особистої ініціативи замінити паспорт старого зразку на ID-картку, або по досягненню віку зміни фотокартки також отримати паспорт нового формату.
Взагалі, процес не такий важкий, як здається на перший погляд. За роз’ясненнями Національного Банку, виглядатиме він приблизно так:
– банк запропонує потенційному клієнту ідентифікуватися в “Дії” через Систему BankID НБУ;
– після вдалої ідентифікації у клієнта відобразяться цифрові документи, відповідно до даних, що містяться в державних реєстрах;
– через захищені канали банк отримає дані клієнта та додатково здійснить його фотофіксацію методом розпізнавання реальності особи;
– після цього клієнт зможе користуватися послугами банку.
Ще однією перевагою запровадження нового методу є те, що тепер не буде необхідності робити постійні копії свого паспорту, як це відбувається зараз.
Запущена така процедура буде лише після проведених тестувань функціоналом. Водночас банкам знадобиться час для підключення до систем Міністерства цифрової трансформації та налаштування операційних процесів.
Автор : Короленко Валерія
Цю публікацію підготовлено за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проектом USAID «Трансформація фінансового сектору»
0 коментарів