Конституційний суд: забезпечення соціальної підтримки громадян виходячи з фінансових можливостей держави.

Конституційний суд: чи є статутний капітал приватного підприємства є об’єктом права спільної сумісної власності?

До Конституційного Суду Україн (далі – КС України) звернулися 50 народних депутатів України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України  (є неконституційними), положення пункту 7 розділу II Закону України “Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні”, якими передбачено внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” (далі – Закон № 2811), а саме: виключення пункту «допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку», оскільки цей розділ містив положення щодо права на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (стаття 13), умов призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (стаття 14), розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (стаття 15).

КС України, зважаючи на те, що питання стосується конституційної гарантії  соціальних прав людини в Україні, надав оцінку щодо конституційності таких змін.

КС України наголосив у своєму рішенні: оскільки допомога при народженні дитини, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та допомога при усиновленні дитини встановлені законом і конкретно не визначені в Конституції України як складові права на соціальний захист, гарантованого її статтею 46, то Верховна Рада України має свободу дій щодо законодавчого регулювання порядку надання цих видів державної допомоги.

На думку суду оспорювані положення Закону ухвалені з метою реалізації заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, недопущення втрат Державного бюджету України, забезпечення соціальної підтримки громадян виходячи з фінансових можливостей держави.

Отже, уніфікація таких видів державної допомоги, як допомога при народженні дитини, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та допомога при усиновленні дитини, не свідчить про те, що держава у такий спосіб ухилилася від обов’язку охороняти сім’ю, дитинство, материнство і батьківство; порушила принцип рівності та право кожного на повагу до його гідності, на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї.

Рішення Конституційного суду України від 07.11.2018 № 9-р/2018

 

Автор:                                                                                             Алиєва Аліса

Цю публікацію підготовлено за підтримки  Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проектом USAID “Трансформація фінансового сектору”.

Рудковська Мирослава

Автор : Рудковська Мирослава

854 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *