ОБЕРЕЖНО!!! ШАХРАЙСТВО З КРЕДИТНИМИ КАРТКАМИ

Шахрайство з кредитними картками є надзвичайно розповсюдженим серед власників таких карток. Насправді це збірне поняття, що охоплює цілий ряд шахрайських схем.

По-перше, сюди можна віднести викрадення банківської картки з наступним механічним підбором PIN-коду. Суть, звісно, полягає у тому, що шахрай незаконним шляхом отримує вашу картку та підбирає PIN-код. У цьому разі він або немає конкретної чи точної інформації про PIN- код особи, або отримав таку інформацію через спостереження за своєю жертвою.

Превентивними заходами, у цьому випадку є:

– не повідомляти нікому PIN-код від своєї картки;

– не використовувати дуже простий чи розповсюджений PIN-код, такий як «1111», «1234» і подібні;

– не записувати PIN- код на самій картці, чи носити разом з карткою аркуш із записаним PIN-кодом (можна зустріти випадки, коли особа обгортає картку таким аркушем, що лише полегшує роботу для шахрая);

– під час введення PIN-коду прикривати клавіатуру рукою (це стосується не лише банкомату, а й розрахунку карткою в магазині тощо).

Ці поради є елементарними, проте у їх ефективності немає сумнівів. Ваші прості дії можуть зменшити  вірогідність стати жертвою такої шахрайської схеми.

По-друге, телефонні дзвінки чи надсилання SMS- повідомлення з вимогою надати конфіденційну інформацію, а саме номер картки та сам PIN-код. У разі одержання таких повідомлень варто звернути увагу на наступне:

1. повідомлення від банку чи іншої фінансової установи, найчастіше, має чітко визначеного відправника. Для прикладу, SMS-повідомлення «ПриватБанку» має відправником саме «ПриватБанк», а не будь-який невідомий номер;

2. у разі визначення відправника повідомлення, ви можете перевірити інформацію про нього, якщо, для прикладу, не стикалися з конкретною фінансовою установою: чи існує така фінансова установа, чи діє вона, чи має ліцензію і т. д.;

3. Повідомлення шахраїв, зазвичай, не містять конкретної інформації та мають лише розпливчасті формулювання з метою відвернути увагу особи та здійснити потужний емоційний удар на її психічний стан. У такому випадку можна зустріти формулювання: «Ви заборгували…», а не конкретне «Савчук Галино Василівно (мається на увазі ваше ПІБ) з вашої картки здійснено…» тощо.

Ще одним варіантом роботи шахраїв є телефонні дзвінки, нібито від працівника банку, з повідомленням про те, що картка клієнта була заблокована та проханням вказати PIN- код від картки клієнта з метою, як приклад, відновити до неї доступ.

Як вберегти себе, у разі, якщо ви отримали таке повідомлення:

– варто пам’ятати, що PIN- код є конфіденційною інформацією, яку не можуть від вас вимагати, тому не варто відправляти будь-які відомості;

– варто зв’язатися з банком чи відповідною фінансовою установою використовуючи офіційні засоби зв’язку, з метою роз’яснити ситуацію та перевірити чи повідомлення є достовірним;

– у разі, якщо ви усе-таки повідомили свій PIN-код шахраям, вам варто звернутися до банку з вимогою заблокувати картку;

– також, у випадку, якщо ви стали жертвою шахраїв, вам необхідно звернутися до місцевого відділу Національної Поліції України. Адже дії шахраїв є злочином, вчинення якого тягне за собою кримінальну відповідальність.

 

Автор: Повх Аліна

Цю публікацію підготовлено за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проектом USAID «Трансформація фінансового сектору». Висловлені в цій публікації думки необов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку або Уряду Сполучених Штатів Америки.

Рудковська Мирослава

Автор : Рудковська Мирослава

121 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *