Отруйна кава — як захистити свої права?

Отруйна кава — як захистити свої права?

Буває так, що після відвідування того чи іншого закладу Ви відчуваєте себе хворим, нездоровим , проявляються такі симпотоми як: нудота, рвота, діарея. Але протягом дня  не було зїдено нічого шкідливого і в результаті Ви приходите до висновку, що все таки кава, яку Ви пили в ресторані була отруйна.

У такому випадку багато людей забувають про свої права, що є великою помилкою.

Отруєння відвідувачів кафе — неабияка пляма на репутації ресторанного закладу. Адже одним із головних правил, якого має дотримуватися останній, уважають саме виконання вимог санітарного законодавства.

Наголошуємо на тому, що суб’єкти ресторанного бізнесу зобов’язані відшкодовувати в установленому порядку працівникам і громадянам шкоду, завдану їхньому здоров’ю внаслідок порушення санітарного законодавства (абз. 8 ч. 1 ст. 7 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” Тобто за реалізацію неякісної їжі, яку приготовлено (яка зберігалася) із порушенням норм санітарно-епідеміологічного законодавства.

Заклад-порушник несе фінансову та цивільно-правову відповідальність (у тому числі моральну компенсацію). Окрім того, і посадові особи, винні в такому порушенні, окремо нестимуть дисциплінарне та адміністративне покарання. Також залежно від масштабу отруєння окремо передбачено й кримінальну відповідальність.

У свою чергу, слід наголосити на тому, що у разі використання тієї чи іншої відповідальності, Ви повинні довести той факт, що отруєння відбулося саме в тому закладі, де Ви коштували каву, а не в іншому місці. Доводити факт отруєння буде простіше, якщо у Вас залишився чек, який підтвердить перебування в кафе або ресторані. Адже це безпосередній договір з іншою стороною. Але якщо Ви залишили чек в закладі, втратили або викинули його, то переживати не варто. Слід заручитися підтримкою свідків Ваших відвідин ресторану і замовлення конкретного блюда. Далі потрібно встановити причинно-наслідковий зв’язок між їжею, яку Ви пробували в закладі, і наслідками, а саме отримати медичну документацію, яка підтвердить факт харчового отруєння.

Зібравши зазначені докази, не потрібно відразу ж писати позовну заяву в суд. Варто спробувати вирішити конфлікт безпосередньо з адміністрацією закладу. Для цього необхідно написати заяву на ім’я керівництва кафе чи ресторану. Чіткі вимоги щодо оформлення цього документа немає, але в ньому повинні бути реквізити, які найчастіше вказується на документах: найменування та адреса закладу або орган, куди ми звертаються, ПІБ позивача, його адреса та контактні телефони. У заяві потрібно в довільній формі викласти ті обставини, які відбулися в закладі, і навести докази (підтверджувальні документи).

Як правило, господарі кафе і ресторанів турбуються про свою репутацію, а значить, сам зацікавлені в якнайшвидшому вирішенні конфлікт. Але бувають випадки, коли домовитися з адміністрацією не виходить. Тоді звертається в інстанції, в компетенції яких належить вирішення таких питань: Державна санітарно-епідеміологічна служба та Управління із захисту прав споживачів. Вони перевіряють заклади громадського харчування і якщо є скарги, їх розглядають.

Останньою інстанцією, куди Вам потрібно буде звернутися після безрезультативної спроби повернути витрачені на лікування кошти, є суд.

Отже, якщо сталося так, що Ви отруїлися кавою, то Ви ні в якому разі не повинні забувати про свої права та завжди відстоювати свої інтереси. Оскільки якщо така ситуація трапилася з Вами, то вона обов’язково трапиться із іншою людиною.

Гончар Євгенія

Автор : Гончар Євгенія

1 369 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *