ЯК СПИСАТИ БОРГИ ПО КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГАХ ВПО ЧИ ЛЮДЯМ, ЯКІ ВИЇХАЛИ ЗА КОРДОН?

ЯК СПИСАТИ БОРГИ ПО КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГАХ ВПО ЧИ ЛЮДЯМ, ЯКІ ВИЇХАЛИ ЗА КОРДОН?

Перед тим, як перейти до відповіді, варто зазначити, що борги за комунальні послуги – це несплачені рахунки за електроенергію, газ, воду, опалення, вивезення сміття тощо. Заборгованість може з’явитись внаслідок невчасної оплати або якщо вона не була здійснена в повному обсязі.

Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 р. № 2189-VIII (далі – Закон України № 2189-VIII) споживач має право на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг.

Натомість п. 11 ч. 2 цієї статті цього Закону закріплює обов’язок індивідуального споживача з інформування управителя, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого об’єкта нерухомого майна) та про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача.

Пунктом 5 ч. 2 ст. 8 Закону України № 2189-VIII закріплено обов’язок виконавця комунальної послуги розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів, у визначених законом випадках – управителів, і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором про надання комунальних послуг.

Відповідно до п. 3 Порядку здійснення перерахунку вартості комунальних послуг за період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.02.2024 р. № 127, у разі ненадання послуги, надання не в повному обсязі або невідповідної якості виконавець зобов’язаний протягом одного місяця, що настає за розрахунковим періодом, самостійно здійснити перерахунок, а також сплатити споживачеві неустойку (штраф) у порядку та розмірі, що визначені законодавством або договором.

Таким чином, якщо особа була відсутня за місцем проживання і надала відповідні документи (посвідчення про відрядження, виклик за кордон) тощо, то вона має право отримати перерахунок.

Так, факт відсутності проживання можна підтвердити довідкою, що видана на підставі акту щодо підтвердження факту проживання без реєстрації/факту непроживання, підписаний не менш як 3 сусідами. Також у разі, якщо особа зареєстрована, але не проживає за адресою реєстрації, їй доцільно підтвердити факт свого перебування за іншою адресою відповідною довідкою. Це може бути документ, який підтверджує місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці/за кордоном у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, тривалим відрядженням, відбуванням покарання, проходженням військової служби, взяття на облік внутрішньо переміщеної особи тощо.

Крім того, особа має право на перерахунок та зниження плати за неякісні послуги, якщо вона скористалася правом складання акта-претензії.

Із прикладом акта-претензії можна ознайомитись за посиланням.

Зверніть увагу. За опалення та управління багатоквартирним будинком тобто за послуги, що надаються централізовано, плата стягується у будь-якому випадку. Якщо у квартирі встановлені лічильники, нарахування відбуватиметься на підставі їхніх показників.

Так, згідно з ч. 1, 3 ст. 17 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» комерційний облік комунальних послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання здійснюється вузлами обліку відповідних комунальних послуг, що забезпечують загальний облік їх споживання в будівлі, її частині (під’їзді), обладнаній окремим інженерним вводом, згідно з показаннями його (їх) засобів вимірювальної техніки.

Обсяг наданих споживачу послуг з централізованого водовідведення визначається на рівні обсягів спожитих ним послуг з централізованого водопостачання та постачання гарячої води, крім випадків, встановлених законодавством.

Водночас, нарахування плати за комунальні послуги у випадку тимчасової відсутності в житловому приміщенні споживача можна призупинити:

а) за наявності встановлених лічильників – при щомісячній передачі виконавцю комунальної послуги онлайн тих самих показників;

б) за відсутності лічильників – при зверненні із заявкою до виконавця комунальної послуги про тимчасове обмеження газопостачання (водопостачання) та укладення відповідного договору, на підставі якого виконавець комунальної послуги опломбує трубу.

Отже, аби заборгованість не нараховувалась і не стягувалась, необхідно:

І. Зібрати документи, що підтверджують відсутність особи за місцем проживання, таких як довідка ВПО або будь-який документ із-за кордону (довідка з місця роботи і т.д.).

ІІ. Звернутися до підприємства, що надає послугу, із заявою про перерахунок за період відсутності в місті.

ІІІ. Дочекатися проведення перерахунку виплат уповноваженим органом.

Автор: Владислав Кажика.

Avatar

Автор : Росомаха Злата

64 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *