Як показує практика, в Україні нерідко зустрічається ситуація невиконання судових рішень органами ДПС/ДФС щодо реєстрації податкових накладних. Тому в даній статті ми опишемо поширені та ефективні засоби правового впливу в залежності від їх ефективності, витратності та тривалості.
Зазначаємо, що реєстрація податкових накладних відбувається відповідно до вимог Постанови КМУ від 11 грудня 2019 р. № 116 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» та Постанови від 29 грудня 2010 р. № 1246, якою затверджено Порядок ведення реєстру податкових накладних.
1-й спосіб. Це подання адвокатського запиту з проханням надати інформацію щодо стану виконання судового рішення. Відповідь можна отримати за загальним терміном не пізніше п’яти робочих днів, проте якщо адвокатський запит стосується надання значного обсягу інформації строк може бути продовжено до 20 робочих днів. Зазначений спосіб потребує витрат(зокрема на послуги адвоката), але за ефективністю і часом дії доволі оптимальний.
2-й спосіб. Звернення у письмовій формі складене відповідно до вимог ЗУ «Про доступ до публічної інформації». Цей метод прийнятний за витратами(лише здійснюється оплата засобу поштового зв’язку), але за строками доволі довготривалий, в кращому випадку відповідь можна отримати через 30 календарних днів з дня отримання запиту податковим органом. Щодо ефективності теж є певні недоліки, адже по суті як такого правового спонукання у даному випадку немає.
3-й спосіб. Подання відповідної заяви до правоохоронних органів(органів поліції та прокуратури). Ваша заява реєструється та відкривається кримінальне провадження за фактом умисного невиконання судового рішення (ст.382 КК України). Реалізуючи даний спосіб, ви маєте розуміти, що даний процес займе найбільше часу та зусиль(психологічних та фізичних) з усіх описаних у даній підбірці методів, проте він є доволі дієвим та ефективним.
4-й спосіб. Подання в письмовій або в електронній формі скарги бізнес-омбудсмену. Як скаржник ви будете повідомлятись про кожен хід, який буде провадити бізнес-омбудсмен в межах вашої справи. Даний спосіб є досить економічний як в плані часу, так і в плані витрат і не поступається за ефективністю наведеним вище засобам впливу.
5-й спосіб. Усне звернення через інтерактивний сервіс «ПУЛЬС». Це своєрідний засіб комунікації з працівниками ДПС/ДФС через надсилання усної скарги на їх дії чи бездіяльність. Це доволі бюджетний та швидкий спосіб, проте щодо ефективності такої комунікації не завжди можна бути впевненим.
6-й спосіб. Електронне звернення за допомогою інтернет-ресурсу Урядової «гарячої лінії» 1545. Відповідний спосіб подібний до 5-го, адже як з сервісом «ПУЛЬС» налагоджується двостороння комунікація між скаржником та певним контролюючим органом. Зокрема це як і попередній метод економічно вигідний щодо часу та коштів, проте ефективність може залежати від опрацювання податковим органом.
Автор: Мельник Марія
Ця діяльність здійснюється завдяки підтримці Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проектом USAID «Трансформація фінансового сектору».
0 коментарів