Окремі права пасажира при користуванні послугами залізниці

Окремі права пасажира при користуванні послугами залізниці

У 21 столітті потяги не втрачають свою популярність. Кожен день значна кількість людей виїжджає та прибуває на залізничні станції. Та чи знають всі ці особи про свої права при користуванні послугами залізниці? Ми вважаємо, що ні. Отже ми надаємо перелік деяких прав, які мають пасажири залізниці, проте які порушуються чи просто не реалізуються. Всі ці права ми взяли з Правила перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України (далі Правил).

Перш за все, нас цікавить: доступ до інформації; продовження дійсності квитка; повернення своїх речей пасажиром, який відстав від поїзда; пасажир може бути видалений з поїзда; перевезення предметів і речей пасажира з собою.

Ще знаходячись на вокзалі доволі часто користувачі залізниці звертаються до інформаційних кас, з метою дізнатися про розклад руху потягів, наявність вільних місць за необхідними напрямками чи іншу інформацію. Надання такої інформації відбувається у письмовому вигляді зі сплатою за послугу. Втім відповідно до п.2.10 Правил «Усна інформація про розклад руху пасажирських поїздів, вартість проїзду та перевезення багажу і вантажобагажу, наявність місць, запізнення поїздів, колію відправлення, прибуття поїзда, правила перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та інша надається безплатно».

Дійсність вашого квитка можливо продовжити, якщо а) ви запізнилися на поїзд, якщо про це було заявлено вами не пізніше однієї години після відправлення поїзда; б) якщо ви не змогли виїхати поїздом, указаним у проїзному документі, унаслідок хвороби чи нещасного випадку і пред'явив проїзний документ разом з довідкою лікувального закладу не пізніше 10 діб після одужання. У цих випадках нова поїздка може бути оформлена протягом однієї доби після поставлення відмітки про продовження дійсності квитка (відповідно до п. 2.52 Правил).

Відповідно до пункту 7.11 Правил, у разі, якщо ви помилково сіли у поїзд не того напрямку, що вказаний у проїзному документі, то ви повинні покинути його на найближчій станції. У цьому разі начальник поїзда (старший стюард) складає акт, який дає право пасажиру повернутись назад до станції відправлення поїзда без оплати проїзду.

Якщо після повернення на станцію відправлення пасажир не встиг на поїзд, зазначений у проїзному документі, то він пред'являє проїзний документ та акт загальної форми для поновлення дійсності квитка та придбання нової плацкарти.

Безоплатно пасажирам надаються медикаменти з аптечки вагона в доцільних кількостях, а також кип'ячена вода, відповідно до пункту 7.16 Правил.

Передбачена Правилами можливість і процедура повернення своїх речей пасажиром, який відстав від поїзда, відповідно до пунктів 8.14-8.18 Правил. Провідник у такому разі зобов'язаний негайно вжити заходів щодо збереження речей пасажира і сповістити начальника поїзда. Начальник поїзда складає акт, у якому перелічуються речі пасажира. Акт, крім начальника поїзда, підписується провідником вагона та двома пасажирами – свідками події. Пункт 8.15 визначає дії пасажира, який відстав від поїзда. Зокрема, він повинен звернутися до начальника станції (вокзалу), який зобов'язаний інформувати начальника станції за ходом поїзда, де поїзд має зупинку не менше 10 хвилин, та начальника поїзда про необхідність зняття речей і проїзного документа такого пасажира. Про зняття речей телеграмою сповіщається начальник станції, де перебуває пасажир. Телеграма дає право пасажиру безплатно доїхати першим попутним поїздом до станції, де містяться його речі і проїзний документ. Передавання речей і проїзного документа начальником поїзда начальнику станції, начальником станції – пасажиру оформляється актом загальної форми у двох примірниках з описом речей. Після приїзду пасажира на станцію, де зберігаються його речі і проїзний документ, він повинен пред'явити проїзний документ черговому по вокзалу (станції) для поновлення дійсності квитка.

Пункт 8.38 Правил встановлює випадки, коли пасажир може бути видалений з поїзда:

а) якщо перебуває у явно вираженому нетверезому стані та порушує при цьому правила проїзду і громадський порядок, заважає спокою інших пасажирів. На проїзному документі проставляється відмітка "Відмовлено в перевезенні на підставі пункту 8.38 Правил";

б) якщо перебуває в стані захворювання та потребує медичної допомоги. У цьому разі пасажира з його речами видаляють з поїзда з обов'язковою участю медичного персоналу.

Якщо пасажира видаляють з поїзда в непритомному стані, то його речі разом з проїзним документом передають начальнику вокзалу (станції), де видалено пасажира, за актом, складеним начальником поїзда (провідником безпересадкового вагона (стюардом)) та підписаним начальником поїзда, начальником вокзалу (станції) та пасажиром, який їде у цьому вагоні. Після одужання пасажиру повертаються його речі та вартість проїзду за непрослідувану відстань. Вартість плацкарти не повертається.

Якщо ж пасажир побажає продовжити поїздку, то проїзний документ і лікарняний лист чи довідка медичного закладу пред'являються в касу для оформлення проїзду. Багаж у разі прослідування його далі станції висадки пасажира повертається безплатно до станції видалення пасажира на підставі телеграми начальника вокзалу (станції), де пасажир був видалений;

в) при виявленні перевезення пасажиром заборонених до перевезення предметів та речовин і відмові видалити їх з поїзда. У цьому разі на проїзних документах проставляється відмітка "Неправильне перевезення ручної поклажі".

Наступним питанням є перевезення предметів і речей з собою. Відповідно до пункту 15.1. до ручної поклажі належать предмети і речі незалежно від виду упакування, що легко переносяться і за своїми розмірами без труднощів розміщаються у вагонах на місцях, що призначені для розміщення ручної поклажі. Кожний пасажир має право безплатно перевозити з собою у вагоні ручну поклажу вагою до 36 кг на повний, пільговий, дитячий, у тому числі безплатний проїзний документ, якщо її розмір за сумою трьох вимірів не перевищує 200 см. Кожний пасажир має право перевозити безплатно при собі понад установлену норму ручної поклажі портфель, дипломат або дамську сумку, лижі та палиці до них, вудочки, фотоапарат, відеокамеру та інші дрібні речі.

Отже, ви як пасажир маєте широкі права у доступі до інформації, продовження дійсності вашого квитка, повернення своїх речей та у перевезенні предметів і речей з собою. Не слід забувати і про підстави видалення вас з поїзда, щоб не трапилося такої події у вашому житті. Ми рекомендуємо вам ознайомитися більш глибше з вашими правами як пасажира у Правилах перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України.

Лобарєва Анастасія

Автор : Лобарєва Анастасія

3 617 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *