Удосконалення системи екстреної допомоги населенню

Удосконалення системи екстреної допомоги населенню

За період воєнного стану з 24 лютого 2022 року по теперішній час навантаження на служби екстреної допомоги населенню різко зросло. Так, як зазначили у пояснювальній записці до Закону України щодо вдосконалення системи екстреної допомоги за єдиним номером 112 (далі – Закон України №2581-IX), середня кількість щоденних екстрених викликів до служб 101 та 102 з часу введення в Україні воєнного стану зросла на 45%.

Тож, 07 вересня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України №2581-IX. У багатьох країнах є свій єдиний номер, який більшість вже знають – 911. У США Закон про призначення номеру був прийнятий ще у 1999 році. Тепер настала черга й України визначити універсальний номер для екстреної допомоги. Закон набирає чинності лише 30 грудня 2022 року, а поки маємо час розглянути, які зміни нас очікують.

Яка мета цього Закону.

Метою Закону України №2581-IX є забезпечення населення екстреною якісною та своєчасною допомогою, створення умов для забезпечення доступу до єдиного телефонного номера 112 усім особам, що перебувають на території України, у тому числі особам з інвалідністю та особам, що не володіють державною мовою. До того ж, створення та впровадження системи 112 також є одним із зобов’язань у рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом.

У Законі №2581-IX закріплені нові терміни, такі як:

– «екстрена комунікація» – це зв’язок за допомогою послуг міжособистісних електронних комунікацій між кінцевим користувачем, комунікаційним центром “Служба 112” або оперативно-диспетчерською службою з метою запиту та отримання екстреної допомоги;

– принцип “єдиного вікна” – це принцип, відповідно до якого доступ до всіх екстрених служб або однієї із них забезпечується за єдиним телефонним номером 112;

– точка приймання безпекових викликів (PSAP) – фізичне місце, в якому екстрена комунікація надається у першу чергу, або ж центр обробки викликів, де завершуються екстрені виклики.

Служба 112 є точкою приймання безпекових викликів (PSAP) та структурним підрозділом установи, що належить до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України.

Щодо спеціальних можливостей, то оператори лінії 112 будуть володіти іноземними мовами, також буде передбачена можливість подати звернення для людей із вадами слуху. Крім цього, для забезпечення якісного та своєчасного оброблення екстрених комунікацій, що надходять до комунікаційного центру, постачальники електронних комунікаційних мереж і послуг будуть надавати інформацію про місцезнаходження абонента.

Отже, можемо дійти до висновку, що ці зміни є основою для здійснення державними органами заходів, спрямованих на розбудову в Україні ефективної системи надання екстреної допомоги населенню та її адаптації до стандартів Європейського Союзу. У результаті реалізації цього Закону очікується підвищення рівня безпеки життєдіяльності населення, і звісно ж, підвищення рівня ефективного та швидкого надання екстреної допомоги у різних складних ситуаціях.

Ключові слова: Закон, «Система 112», екстрена допомога, виклик, безпека;

Автор: Батир Руслана і Батир Валерія.

Avatar

Автор : Потапова Лоліта

337 переглядів

0 коментарів

Залиш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *