14.07.2020 р. на засіданні Верховної ради прийнято закон “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців”.
У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що його розроблено з метою удосконалення роботи з електронним кабінетом платника податків, спрощення податкового обліку, стимулювання добровільного обмеження паперового документообігу та скасування деяких вимог, які втратили актуальність на даному етапі розвитку відносин в податковій сфері.
Законопроектом внесено зміни до окремих положень Податкового кодексу України, зокрема:
1. копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику, відображатимуться в електронному кабінеті;
2. контролюючий орган веде листування з платниками податків в електронній формі, якщо вони подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет;
3. вимога про подання заяви платником податків на приєднання до договору про визнання електронних документів скасовується;
4. реєстрація в електронному кабінеті отриманих документів від платника податків відбувається автоматично;
5. в електронному кабінеті повинні міститися дані щодо суми та дати узгодження грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом;
6. спрощено механізм доведення платником податків відсутності його відповідальності у разі помилок через технічний збій у роботі електронного кабінету. З цією метою скасовується необхідність підтвердження технічним адміністратором та/або методологом факту технічного збою, методологічних або технічних помилок.
7. скасовано вимогу обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та книгу обліку доходів та витрат, а також скасовано обов’язок ведення книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців та 3 групи, які не є платниками ПДВ.
Автор: Кабачна Діана
Цю публікацію підготовлено за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранта, наданого Проектом USAID «Трансформація фінансового сектору».
0 коментарів